Prijava
Glavni menu
Potraga
Tko je online
14 korisnika je online ( 8 korisnika cita Novosti) članovi: 0 Gosti: 14 više...
|
|
|
Odobrio: igustin. Napisao: igustin. SuSE je najavio izlazak nove 9.0 verzije svoje Linux distribucije za 24. listopad. Bit će to prva Linux distribucija koja će podržavati AMD64 arhitekturu, imat će test verziju 2.6 kernela, alat za resize NTFS particije radi instalacije Linuxa, dopunjenu podršku za Win/Soft modeme, DSL i USB uređaje, a dokumentacija je narasla na 1050 stranica. Ostalo: kernel 2.4.21, KDE 3.1.4, OpenOffice.org 1.1, SuSE System Doctor, YAST podrška za Sambu i NTP. Više o tome: SuSE Press Release, MadPenguin prikaz, NewsForge.
Komentari su osobni stavovi autora. Admini ne odgovaraju za njihov sadržaj.
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 30.09.2003 22:59:01 Izmjenjeno: 30.09.2003 22:59:01 |
|
opet kasne >Bit će to prva Linux distribucija koja će podržavati AMD64 arhitekturu... Netočno! Prva distribucija s podrškom za AMD64 bio je Mandrake 9.0 (portiran je na AMD64 još početkom ljeta). Mandrake 9.1 također je spreman za AMD64. >...alat za resize NTFS particije radi instalacije Linuxa... I tu kasne za Mandrakeom koji je to omogućio već u proljeće (Mandrake 9.1)... >...dopunjenu podršku za Win/Soft modeme, DSL i USB uređaje... Baš me zanima jel im dopunjena i podrška za GNOME desktop po kojoj su i ranije bili čuveni... >...a dokumentacija je narasla na 1050 stranica. Mogli bi snimiti i film po toj knjizi snimanja... >Ostalo: kernel 2.4.21, KDE 3.1.4, OpenOffice.org 1.1, SuSE System Doctor, Pitam se zašto me to podsjeća na Norton System Doctor?... Možda imaju i SUSE System Works? Inače, jesu li i dalje dostupni kao free download? Sigurno da jesu! Treba svakako podržati takve otvorene distribucije koje sve što mogu vraćaju Linux zajednici. Od njih svi profitiramo. Gdje bi open source i Linux zajednica uopće bili bez SUSE-a, Libraneta i sličnih? Oni su pokretač free software svijeta!...
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 01.10.2003 3:36:32 Izmjenjeno: 01.10.2003 3:36:32 |
|
Re: opet kasne Kao prvo, ne trebaju nam svađalačke rasprave i distribution holly-war. Ako imaš vijest ili informaciju, možeš poslati članak, ili odgovarajuće protuargumente s linkovima, kao i svatko tko prati svoju distribuciju. >> Bit će to prva Linux distribucija koja će >> podržavati AMD64 arhitekturu... > Netočno! Prva distribucija s podrškom za AMD64 > bio je Mandrake 9.0 Ja neću sa sigurnošću tvrditi suprotno jer ne pratim Mandrake, ali malo mi je čudno da bi iz SUSE-a i toliki svjetski portali objavili takvu informaciju da nije točna. Osim toga, SUSE je jedini Linux distributer koji je zadnjih više od godinu dana usko surađivao s AMD-om na toj arhitekturi i bilo bi za očekivati da oni imaju prvu i najkvalitetnije/najkompletnije portanu distribuciju. >> ...alat za resize NTFS particije radi >> instalacije Linuxa... > I tu kasne za Mandrakeom koji je to omogućio > već u proljeće (Mandrake 9.1)... Tu nitko ne napominje tko je prvi, jednostavno se za svaku novu distribuciju navode njene značajke, i to je sve. Svaka distribucija u trenutku izlaska ima nešto prije od ostalih. Onoj distribuciji kojoj se posreći da planira izlazak nove verzije u trenutku kad kernel 2.6 bude final - bit će prva, ali to ne znači da će ostali čekati godinama. > Baš me zanima jel im dopunjena i podrška za > GNOME desktop po kojoj su i ranije bili > čuveni... SUSE preferira KDE, neka druga ima bolje podržan GNOME. I? Nemoj koristiti SUSE, koristi i dalje Mandrake, i svi sretni. > Pitam se zašto me to podsjeća na Norton System > Doctor?... Možda imaju i SUSE System Works? Ja ne rezumijem zašto tebe nervira SUSE, njihova distribucija i njihovi paketi. Ima toliko različitih distribucija, imaš slobodu izbora - pa koristi koja tebi odgovara. > Inače, jesu li i dalje dostupni kao free > download? Sigurno da jesu! Treba svakako > podržati takve otvorene distribucije koje sve > što mogu vraćaju Linux zajednici. Svaki Linux distributer ima svoju politiku distribuiranja, i to je njihova stvar. Rijetke su distribucije koje instalacijski i konfiguracijski program izdaju pod GPL-om. Svakome bi se našlo nešto za prigovoriti. Činjenica je da je SUSE, uz RedHat, najraširenija distribucija i najprihvaćenija u komercijalnom enterpriseu, i to treba respektirati. A što se tiče doprinosa, više ljudi iz SUSE ekipe je razvilo i dopunilo različite programe i vratilo zajednici, pogotovo što se tiče securityja, ISDN-a, DSL-a i dr. igustin
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 01.10.2003 20:12:46 Izmjenjeno: 01.10.2003 20:12:46 |
|
Re: opet kasne Kao prvo, ne trebaju nam svađalačke rasprave i distribution holly-war. Sorry, ovo nema uopće veze sa SuSE-om kao takvim, već s principom koji je sve zastupljeniji među sastavljačima komercijalnih distribucija. Vjerovao sam da je to razumljivo iz onoga što sam napisao. Ako imaš vijest ili informaciju, možeš poslati članak, ili odgovarajuće protuargumente s linkovima, kao i svatko tko prati svoju distribuciju. Ne, ja sam napisao komentar (činilo mi se da se ta mogućnost krije iza linka "komentar"; očito sam se prevario). I drugo, ja ne pratim "svoju" distribuciju, već sve što se zbiva u OSS svijetu. Mandrake mi je osobno simpatičan jer je najviše user-friendly te stoga (IMHO) ima i najbolje šanse da se eventualno probije na desktop i time uvede Linux OS u mainstream ( a ujedno je ostao vjeran principima slobodnog softvera iz kojeg je sve ovo proisteklo , principima koji SuSE-u očito nikad baš nisu bili bliski). >>Bit će to prva Linux distribucija koja će podržavati AMD64 arhitekturu... Netočno! Prva distribucija s podrškom za AMD64 bio je Mandrake 9.0 Ja neću sa sigurnošću tvrditi suprotno jer ne pratim Mandrake, ali malo mi je čudno da bi iz SUSE-a i toliki svjetski portali objavili takvu informaciju da nije točna. Ovo ti zvuči kao kad Bill Gates ponavlja da je Microsoft prvi izmislio GUI. Žao mi je što ne mogu navesti link, jer su svoj raniji port na AMD Opteron (Mdk 9.0) skinuli s ftp-a budući da sada već finaliziraju Mdk 9.2 za tu platformu. >>...alat za resize NTFS particije radi instalacije Linuxa... I tu kasne za Mandrakeom koji je to omogućio već u proljeće (Mandrake 9.1)... Tu nitko ne napominje tko je prvi, jednostavno se za svaku novu distribuciju navode njene značajke, i to je sve. Ma naravno, ali to si naveo maltene kao neko novo svjetsko čudo koje nitko drugi nema. Baš me zanima jel im dopunjena i podrška za GNOME desktop po kojoj su i ranije bili čuveni... SUSE preferira KDE, neka druga ima bolje podržan GNOME. I? Nemoj koristiti SUSE, koristi i dalje Mandrake, i svi sretni. Nisi shvatio: Mandrake također preferira KDE. Ali to ne znači da zapostavlja GNOME. To je nešto što se zove "ljepota slobode izbora". Pitam se zašto me to podsjeća na Norton System Doctor?... Možda imaju i SUSE System Works? Ja ne rezumijem zašto tebe nervira SUSE, njihova distribucija i njihovi paketi. Ima toliko različitih distribucija, imaš slobodu izbora - pa koristi koja tebi odgovara. A ne, ne samo SuSE! Ima takvih još (Lindows first comes to mind...). Zato što rade lakrdiju od čitave stvari. Jedan Microsoft već postoji. Čemu još jedan? I to u FS/OS svijetu!? Inače, jesu li i dalje dostupni kao free download? Sigurno da jesu! Treba svakako podržati takve otvorene distribucije koje sve što mogu vraćaju Linux zajednici. Svaki Linux distributer ima svoju politiku distribuiranja, i to je njihova stvar. SuSE-ova politika distribuiranja je vrlo jednostavna: ako hoćeš distribuciju, kupi je! Linuxaši koji prodaju SuSE-ove CD-e ni ne kuže da piratiziraju softver, jer SuSE-ova licenca po restriktivnosti ne zaostaje za Microsoftovim EULA-ma. Rijetke su distribucije koje instalacijski i konfiguracijski program izdaju pod GPL-om. Ma poanta je da zbog svog YAST-a i par wizarda SuSE onemogućuje downloadanje svega ostalog - a to ostalo uopće nije njihovo djelo, već opće dobro. Glavna značajka OSS-a je otvorenost i dostupnost, dok SuSE neobično podsjeća na proprietary model. Uostalom, zašto ne učine dostupnom za download verziju SuSE-a *bez* YAST-a i njihovih proprietary config wizarda? To bi bilo čisto (gledano s moralne strane)...
Nije li ljepše i ugodnije pročitati ovo: "The programs developed by MandrakeSoft S.A. are governed by the GPL License." Svakome bi se našlo nešto za prigovoriti. To je istina: Mandrake je toliko darežljiv da je skoro bankrotirao...
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 02.10.2003 6:40:36 Izmjenjeno: 02.10.2003 6:40:36 |
|
Re: opet kasne Oprosti ako grijesim, ali ti ostavljas dojam nekoga tko uopce nije iz Linux/Free Software zajednice, vec siris FUD i svadju kako bi joj naudio. Kako drugacije objasniti tvoju neobjasnjivu frustraciju i zacudjujucu kolicinu lazi koje ovdje prosipas, bez mnogo povoda. Kao prvo, SuSE se moze besplatno skinuti sa njihovog FTP servera. Sve verzije osim onih za x86 i PPC procesore se mogu skinuti i kao ISO slike. Ti to ocito dozivljavas kao napad protiv Free/Open Source zajednice, sto potvrdjuje da nemas mnogo pojma o tome sto govoris. Nitko ti nije duzan ISO slike. Drugo, YaST je open source i nema nikakve veze sa MS EULA-om. Smijes ga mijenjati, kopirati, samo ne prodati za novac. Ako ti se ne svidja, koristi drugu distru, ali usporedba sa MS-om je cisti FUD. Trece, SuSE je napravio iznimno puno za Linux kroz svojih 10 godina postojanja, i napisao puno koda za XFree86, KDE, Gnome (da i Gnome), kernel, itd. Ti ih prikazujes kao 'freeloader-e' sto dodatno pokazuje da nemas bas puno pojma o cemu pricas. Cetvrto, SuSE instalacijske CD-e smijes slobodno kopirati, samo ih ne smijes prodavati za profit. To zna svako dijete. Peto, GNOME je dostupan u svojoj potpunosti za SuSE distribuciju, dolazi na CD-ima i pokriva ga SuSE-ov support. KDE je malo bolje podesen jer je default, ali isto tako i Mandrake-ovi GTK alati bolje pasu u GNOME, pa nitko ne place. Stvarno, bolje bi ti bilo da sjednes i ukljucis se u neki OS projekt umjesto da ovdje se*es. cosmo
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 02.10.2003 11:03:00 Izmjenjeno: 02.10.2003 11:03:00 |
|
pojašnjenje Oprosti ako grijesim, ali ti ostavljas dojam nekoga tko uopce nije iz Linux/Free Software zajednice, vec siris FUD i svadju kako bi joj naudio. Ne samo da griješiš, već VEOMA griješiš. Mene samo iritiraju zatvorene distribucije (free download: no), koje se sve više množe. Administracija Linux sustava sama po sebi je itekako kompleksna stvar, dakle već samo od pružanja podrške sastavljači distribucija mogu krasno živjeti. Broj ljudi koji sebi downloadaju distribuciju a da je sami doista znaju i administrirati je zanemariv, tako da je podrška praktički neophodna. Utoliko više što 99% ljudi jednostavno ne želi imati posla s kompjuterima i platit će koliko god treba samo da to netko drugi sve konfigurira i održava umjesto njih. Zato Microsoft i ima uspjeha: stvorio je u glavama korisnika smiješnu ideju da su Windowsi toliko jednostavni da ih niti ne treba administrirati/održavati. Kao prvo, SuSE se moze besplatno skinuti sa njihovog FTP servera. Sve verzije osim onih za x86 i PPC procesore se mogu skinuti i kao ISO slike. Hehe, dakle sve osim onog što se traži. Krasno! Čemu da ti ja odgovaram, kad ti samog sebe pokopaš. Oduzimaš mi moj posao
Ti to ocito dozivljavas kao napad protiv Free/Open Source zajednice, sto potvrdjuje da nemas mnogo pojma o tome sto govoris. Nitko ti nije duzan ISO slike. Istina. Kupiš zemljište, i od mene kao građevinara tražiš jeftinu kuću. Ja dođem i iskipam ti dva kamiona opeka u dvorištu. Kad vidiš da se spremam otići pitaš me gdje su radnici, ili bar gdje je plan, kako da to sastaviš. Ali to nije moj problem: dao sam ti cigle, a ti si kuću gradi sam. Jest da će ti trebati dvije godine, ali moja je savjest čista: pa i tražio si jeftinu kuću! Drugo, YaST je open source i nema nikakve veze sa MS EULA-om. Smijes ga mijenjati, kopirati, samo ne prodati za novac. Ako ti se ne svidja, koristi drugu distru, ali usporedba sa MS-om je cisti FUD. Nije uopće. Tome u prilog ide i činjenica da potenciraju inkompatibilnost u ustroju datotečne hijerarhije u odnosu na druge distribucije jer veoma odstupaju od FHS-a. Inkompatibilnost je jedan od glavnih aduta MS-ove strategije, dakle usporedba stoji. Drugi MS-ov adut je stvaranje ovisnosti. SuSE u svojoj dokumentaciji sve što može objašnjava preko YAST-a, dakle, stvaraju ovisnost korisnika o SVOM alatu. S druge strane, meni je simpatičan Mandrake: drakeconf/Mandrake Control Center je odličan skup alata, moguće i bolji od YAST-a (ali nikako inferioran!), no nigdje se nije pretvorio u neko čudovište bez kojeg se ne bi moglo. I dakako, u Mandrakeovoj dokumentaciji građa i princip rada sustava objašnjeni su u dovoljnoj mjeri da zainteresirani korisnik svoj sustav može konfigurirati i bez Mandrakeovih alata. Ukratko - nema stvaranja ovisnosti. Cetvrto, SuSE instalacijske CD-e smijes slobodno kopirati, samo ih ne smijes prodavati za profit. To zna svako dijete. Hvala ti što si potvrdio moju tvrdnju da Linuxaši koji prodaju SuSE Linux CD-e piratiziraju softver s obzirom na SuSE-ove restriktivne licence. Stvarno, bolje bi ti bilo da sjednes i ukljucis se u neki OS projekt umjesto da ovdje se*es. Naravno, psovanje ti je argument na koji nemam što reći. Svaka čast.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 02.10.2003 11:48:43 Izmjenjeno: 02.10.2003 11:48:43 |
|
Re: pojašnjenje Hehe, dakle sve osim onog što se traži. Krasno! Čemu da ti ja odgovaram, kad ti samog sebe pokopaš. Oduzimaš mi moj posao Ovdje se ne radi o tome sto ti trazis, vec o onome sto je SuSE, kao dio zajednice duzan uciniti. Oni ti daju pristup source kodu cijele svoje distribucije (iako to NE MORAJU) i mogucnost da instaliras preko FTP-a, ali to tebi nije dovoljno. Sto se prodaje kopiranih CD-a tice, nitko ti ne zabranjuje naplatu medija. Istina. Kupiš zemljište, i od mene kao građevinara tražiš jeftinu kuću. Ja dođem i iskipam ti dva kamiona opeka u dvorištu. Kad vidiš da se spremam otići pitaš me gdje su radnici, ili bar gdje je plan, kako da to sastaviš. Ali to nije moj problem: dao sam ti cigle, a ti si kuću gradi sam. Jest da će ti trebati dvije godine, ali moja je savjest čista: pa i tražio si jeftinu kuću! Tvoja analogija ne stoji. Ti gradjevinsku firmu platis da ti izgradi kucu, i platis joj za materijal. Ti SuSE-tu ne platis NISTA, dobijes cijelu distribuciju, zajedno sa radom koji su ulozili u nju, a onda se zalis sto ti nije dovoljno jednostavno kopirati CD od susjeda, nego SuSE jos treba placati bandwidth da bi ti o njihovom trosku besplatno przio CD-e. Nije nego. Besplatne ISO slike su cool, ali ni u kojem slucaju nisu obavezne za Linux distribucije. Nije uopće. Tome u prilog ide i činjenica da potenciraju inkompatibilnost u ustroju datotečne hijerarhije u odnosu na druge distribucije jer veoma odstupaju od FHS-a. Inkompatibilnost je jedan od glavnih aduta MS-ove strategije, dakle usporedba stoji. Manje vise sve distribucije odstupaju donekle of FHS-a. S druge strane, SuSE je vec duze sukladan sa LSB standardom, dok recimo RedHat nije, ali ti to naravno ne spominjes. Drugi MS-ov adut je stvaranje ovisnosti. SuSE u svojoj dokumentaciji sve što može objašnjava preko YAST-a, dakle, stvaraju ovisnost korisnika o SVOM alatu. U SuSE kompletu knjiga puno toga je detaljno objasnjeno i bez YaST-a. Cudo kako ti nesto sto cijeli svijet dozivljava kao dobro (odlicna dokumentacija) vidis kao izrod Microsofta. Nadalje, SuSE mozes koristiti i bez YaST-a. Sve mi se vise cini da ti niti si procitao SuSE dokumentaciju, niti si ga ikad ozbiljnije koristio. S druge strane, meni je simpatičan Mandrake: drakeconf/Mandrake Control Center je odličan skup alata, moguće i bolji od YAST-a (ali nikako inferioran!), no nigdje se nije pretvorio u neko čudovište bez kojeg se ne bi moglo. I dakako, u Mandrakeovoj dokumentaciji građa i princip rada sustava objašnjeni su u dovoljnoj mjeri da zainteresirani korisnik svoj sustav može konfigurirati i bez Mandrakeovih alata. Bas kao i SuSE. Iskljucis SuSEconfig i vrtis ga kao svaku drugu distribuciju. Tvoje pljuvanje po SuSE-tu i dizanje Mandrake-a u nebesa stvarno vuce na opasni flamebait. Naravno, psovanje ti je argument na koji nemam što reći. Svaka čast Zapravo, to nije bio argument, nego samo onako, za gust :) A ti ako vec nisi programer, odi na lokalizacija.linux.hr i budi koristan. cosmo
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 02.10.2003 19:11:14 Izmjenjeno: 02.10.2003 19:11:14 |
|
zaključak Ovdje se ne radi o tome sto ti trazis, vec o onome sto je SuSE, kao dio zajednice duzan uciniti. Oni ti daju pristup source kodu cijele svoje distribucije (iako to NE MORAJU) i mogucnost da instaliras preko FTP-a, ali to tebi nije dovoljno. MORAJU dati pristup izvornom kodu svega što je pod GNU GPL licencom (a to je najveći dio distribucije).
Što se tiče instalacije preko ftp-a, ne znam, možda ti pored kreveta držiš "Linux from Scratch" pa uživaš u tome da sam kompajliraš i gradiš čitav Unix sustav iz temelja, ali priznajem da ja takav fanatik ipak još nisam. Besplatne ISO slike su cool, ali ni u kojem slucaju nisu obavezne za Linux distribucije.
Termin "slika" za ISO image nije baš najsretniji. Uostalom, riječ "image" čak i u "običnom" engleskom ne znači naprosto "slika". Priznajem da dosad nisam našao bolju riječ, pa koristim originalnu. Sto se prodaje kopiranih CD-a tice, nitko ti ne zabranjuje naplatu medija. Zadnji SuSE sam platio 150 Kn (7 CD-a). Nekako sumnjam da je pojedinačni medij koštao više od 20 Kn...hmm... Manje vise sve distribucije odstupaju donekle of FHS-a. S druge strane, SuSE je vec duze sukladan sa LSB standardom, dok recimo RedHat nije, ali ti to naravno ne spominjes. Čini mi se da je ključna riječ "donekle". SuSE jako odstupa od FHS-a i netko tko se naviknuo na "uobičajeni" raspored bio bi prilično zbunjen i iživciran kad na SuSE-u ništa ne bi bilo na svom mjestu. A što se RedHat-a tiče, pa on smatra da je on standard. O tome uopće nema smisla... U SuSE kompletu knjiga puno toga je detaljno objasnjeno i bez YaST-a. Cudo kako ti nesto sto cijeli svijet dozivljava kao dobro (odlicna dokumentacija) vidis kao izrod Microsofta. Ne, nipošto, jako cijenim dobru dokumentaciju jer i sam vrlo dobro znam koliko je teško razumljivo objasniti tako apstraktnu stvar kakva je funkcioniranje operativnog sustava. Međutim, ja uputstvo tipa "Da bi postigao to i to, u YAST-u učini ovo" doživljavam kao neželjeno prisjećanje na Microsoftove principe (strategiju, bolje rečeno). U SuSE-ovoj dokumentaciji ima mnogo ODLIČNIH dijelova, uostalom, i sam sam svojedobno dosta toga iz nje naučio. Zaboga, ne mogu ni oni na 1050 stranica govoriti samo o YAST-u, nije još toliko opširan/opsežan! (Ovo je, dakako, bila šala.) Bas kao i SuSE. Iskljucis SuSEconfig i vrtis ga kao svaku drugu distribuciju. Tvoje pljuvanje po SuSE-tu i dizanje Mandrake-a u nebesa stvarno vuce na opasni flamebait. Ma ne dižem ja Mandrake u nebesa, rekao sam da mi je simpatičan po pristupu i znam da ima vrlo mnogo onih koji će se sa mnom složiti. Distribucija koju ja osobno cijenim je Debian, ali, dakako, jasno mi je da on među "normalnim korisnicima" nema što raditi. Mandrake je relativno "najslobodnija" distribucija, najotvorenija (usporedi njihov i SuSE-ov testing ciklus, npr.), te mi je stoga od komercijalnih distribucija najsimpatičniji. Zapravo, to nije bio argument, nego samo onako, za gust :) A ti ako vec nisi programer, odi na lokalizacija.linux.hr i budi koristan. Ja sam sasvim koristan, hvala na pitanju. U prevođenje, doduše, uopće ne vjerujem, jer iz iskustva znam da ljudi hrvatske termine izbjegavaju kao kugu (barem u sklopu samih programa i sučelja. Dokumentacija je međutim druga stvar, i tu sam aktivan (na objašnjavanje i pisanje uputstava ode mi barem 3-4 sata dnevno), premda ne u sklopu lokalizacija.linux.hr.). "Konvertirao" sam mnoge poznanike na Linux (ne na Debian, doduše, nego na Mandrake, ali što je tu je) i nastojim to učiniti s još više ljudi. Međutim, ti ljudi, koji su danas ponosni na to da koriste "otvoreni sustav", bili bi prilično zbunjeni da sam im stavio SuSE i pokušavao ih uvjeriti da je to "otvorenost". S pravom bi primijetili da razlika u odnosu na Windowse - jedva da i postoji. GNU, naime, ima političku i socijalnu dimenziju (i kao ideja i kao sam OS). Kod Debiana to je sasvim jasno. Kod Mandrake-a vidi se najbolja volja (koliko je to moguće s obzirom da se radi o komercijalnoj distribuciji u kapitalističkom svijetu). No kod SuSE-a, teško da itko mari za to. Sloboda sofvera? Ako takva nebuloza može donijeti novac, dobro je.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 06.10.2003 5:05:45 Izmjenjeno: 06.10.2003 5:05:45 |
|
Re: zaključak MORAJU dati pristup izvornom kodu svega što je pod GNU GPL licencom (a to je najveći dio distribucije). Tocno, ali samo prilikom distribucije, tj. samo ako taj softver od njih i kupis. Onda ga dobijes na CD-ima zajedno sa svim ostalim. Oni ga NE MORAJU dati cijelom svijetu. Provjeri jos jednom GPL. Što se tiče instalacije preko ftp-a, ne znam, možda ti pored kreveta držiš "Linux from Scratch" pa uživaš u tome da sam kompajliraš i gradiš čitav Unix sustav iz temelja, ali priznajem da ja takav fanatik ipak još nisam. Sad siris cisti FUD. FTP instalacija SuSE distribucije je POTPUNO ISTA kao i instalacija sa CD-a, graficko sucelje, prepoznavanje hardvera, YaST itd itd. Probaj sljedece, onako iz fore: Skini cijeli ftp direktorij i386 i sprzi ga na DVD, i onda daj taj DVD kao medij za instalaciju. Koji mrtvi linux from scratch. Kao sto sam rekao, SuSE ne daje ISO slike na download, ali ni ne mora. To ne znaci da njihova cijela distribucija, ukljucujuci sve njihove alate, nije besplatno dostupna. Zadnji SuSE sam platio 150 Kn (7 CD-a). Nekako sumnjam da je pojedinačni medij koštao više od 20 Kn...hmm... Onda te je netko ozenio :) Ja sam sasvim koristan, hvala na pitanju. U prevođenje, doduše, uopće ne vjerujem, jer iz iskustva znam da ljudi hrvatske termine izbjegavaju kao kugu (barem u sklopu samih programa i sučelja. Dokumentacija je međutim druga stvar, i tu sam aktivan (na objašnjavanje i pisanje uputstava ode mi barem 3-4 sata dnevno), premda ne u sklopu lokalizacija.linux.hr.). "Konvertirao" sam mnoge poznanike na Linux (ne na Debian, doduše, nego na Mandrake, ali što je tu je) i nastojim to učiniti s još više ljudi. Međutim, ti ljudi, koji su danas ponosni na to da koriste "otvoreni sustav", bili bi prilično zbunjeni da sam im stavio SuSE i pokušavao ih uvjeriti da je to "otvorenost". Drago mi je da pomazes zajednicu. Sto se otvorenih sustava tice, ne znam zasto bi bili zbunjeni jer bi sa SuSE distribucijom dobili kompletan source code (ukljucujuci YaST, YaST2, SaX, SuSEconfig etc etc) koji po zelji mogu mijenjati. To sto je Debian otvoreniji je druga prica, ali spominjanje MS-a i SuSE u istoj recenici je u najmanju ruku smijesno cosmo
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 04.10.2003 8:15:26 Izmjenjeno: 04.10.2003 8:15:26 |
|
Re: opet kasne > Ma poanta je da zbog svog YAST-a i par wizarda > SuSE onemogućuje downloadanje svega ostalog - a to > ostalo uopće nije njihovo djelo, već opće dobro. Netocno. ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386 Ja osobno koristim 8.2 downloadan sa suse mirror-a (ukljucuje i YaST i sve drugo)
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 01.10.2003 9:12:55 Izmjenjeno: 01.10.2003 9:12:55 |
|
Re: opet kasne Decko, preporucio bih ti dobar laksativ.
|
|
|
|
|
|
|