Prijava
Glavni menu
Potraga
Tko je online
15 korisnika je online ( 5 korisnika cita Novosti) članovi: 0 Gosti: 15 više...
|
|
|
Microsoft : Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH
Odobrio: igustin. Napisao: Anonymous. Portal Vlade RH donosi vijest: "Ugovorom je uređena sveobuhvatna suradnja na području primjene Microsoftovih rješenja u tijelima javne vlasti, savjetovanja i tehničke podrške te licenciranja svih Microsoftovih softverskih proizvoda, kao i uključivanje Vlade u Microsoftov program sigurnosti za vlade. Vrijednost ugovora za prvu godinu iznosi 24,3 milijuna kuna na bazi 22.600 PC računala i 1100 dodatnih serverskih i ostalih proizvoda."
"Ugovorom obuhvaćeni Program tehnološkog jamstva omogućava državnim službenicima i namještenicima besplatno korištenje Microsoft Office proizvoda koje koriste na poslu i na vlastitom osobnom računalu kod kuće, besplatno multimedijsko školovanje, kao i posebne pogodnosti pri nabavi odabranih Microsoftovih proizvoda za osobne potrebe. Microsoft će za potrebe Vlade dati uvid u izvorni kod svojih proizvoda, što će se provesti u okviru Programa sigurnosti za vlade u koji je do sada uključeno 30-tak zemalja svijeta."
Komentari su osobni stavovi autora. Admini ne odgovaraju za njihov sadržaj.
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 4:08:25 Izmjenjeno: 27.10.2004 4:08:25 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Čini mi se da je ugovor dobar. Trebalo bi ga vidjeti u cijelosti, ali ovako na prvu loptu vidim dvije dobre stvari: - cijena od 3000 kuna za OS i Office (sa upgradeom) - na kraju ugovora licence ostaju u vlasništvu države Ovo drugo je iznimno važno. Rado
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 8:48:05 Izmjenjeno: 27.10.2004 8:48:05 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Napisao: korisnik Ugovor dobar?! Po kom kriteriju i za koga? Za Microshit i par rodji u vrhu nase banana drzave sigurno da. A za porezne obveznike koji to placaju? Ako se ne varam, cijena od 3000 kuna je po prilici koliko i maloprodajna cijena za OS + Office. Ako se ide na raznorazne bundlove, OEM, studentske verzije itd. moze i manje. Gdje je daklem popust na kolicinu? Sto se tice upgradea, koji crni upgrade? Istina da je Microshit hipnotizirao pucanstvo do tog nivoa da misle da su upgrade-ovi (koji se placaju) na novije verzije nesto samo po sebi razumljivo. No da li znaci da im mi moramo dozvoljavati da nam prodaju isti proizvod nekoliko puta skupa s novim problemima, pa onda novim zakrpama na nove probleme, pa novim featurima koje vise nikom zivom ne trebaju (jucer sam prvi put radio na hrvatskom Officeu 2003 - katastrofa). Elem sve bi to mogli raspravljati kad ne bi postojala BESPLATNA ALTERNATIVA (ono s pingvincekom hint hint). Odgovorno tvrdim, jer upravo radim na implementaciji istog, da kompletna drzavna uprava ovog momenta moze prijeci na Linux (neki od jacih distribucija) za cca 90% svojih potreba. Uz umjeren angazman pokrilo bi se kroz godinu dana 99% potreba. Pritom naravno mislim na zamjenu za Microsoft alate, a ne na ozbiljne vece sisteme bazirane na Unix-u i pravim bazama podataka. Oni se ionako fino nadovezuju na Linux. Spomenutih 90% potreba drzavne administracije ukljucuju osnovni operativni sistem za PC (KDE), Office paket (OpenOffice sa ili bez prijevoda) Internet (Mozilla/Opera/Konqueror), przenje CD-ova (K3b), umrezavanje na nivou domene ili workgroupe sa ili bez MS mreze (Samba/NFS/LDAP), raznorazni serveri (DHCP, LDAP, DNS, shareanje mreznih printera preko CUPS/NFS-a itd), uskladjivanja sa Palm dlanovnicima (KPilot) itd itd itd. Sve to upravo uspjesno uvodimo u jednu takvu drzavnu firmu i SVE radi. Po kojem onda kriteriju MI placamo Microsoftu 3000 kuna kad imamo besplatnu alternativu? Da ne velim milijune kuna od ranijeg ugovora koji su otisli u vjetar jer nisu ukljucivali zadrzavanje licence po isteku ugovora... Je li bilo kakvo zadovoljavajuce objasnjenje za placanje 3000 Kn previse? Ne bih rekao - nisu ga imali ni u drugim evropskim tijelima i sire koji su vec poceli prelaziti na Linux... Bottom line: imamo drzavu kakvu smo zasluzili.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 8:49:37 Izmjenjeno: 27.10.2004 8:49:37 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Da , vladi ostaju licence, loš software i tisuće priučenih "informatičara" tzv MCPeva . Slažem se da primjena slobodnog softwarea inicijalno više košta ali nakon nekoliko godina vladine i javne ustanove imaju servise koje su same razvile za svoje potrebe, dakle točno ono što trebaju , a ne servise koje Microsoft nudi. Najveći benifit je edukacija programera i sistemaša koji su itekako potrebni našoj nejakoj ekonomiji.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 12:42:02 Izmjenjeno: 27.10.2004 12:42:02 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Činjenica koja stoji je da je Linux više nego adekvatan za većinu primjena u javnom sektoru, i da je ovaj ugovor samo dokaz dobrog funkcioniranja Microsoftove (a i njihovih partnera u Hrvatskoj) FUD/Magla mašinerije. Vedran Rodić
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 16:18:42 Izmjenjeno: 27.10.2004 16:18:42 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Mislim da se ovakve odluke donose zbog popratnih programa (Visual Studio: VB, c#), koji vrlo dobro suraduju sa M$ programima. U mojoj je firmi glavni Oracle (ispod haube), a maske su u Visual Basicu. Sve dok Wine i Mono (i RAD alat kao SharpDevelop, koji jos nema port na Linux, jer Mono nema zavrsenu implementaciju windows formi) ne odigraju svoju ulogu, rijetki ce se usuditi 'igrati' sa neminovnom promjenom svijeta ka Linuxu. Ali vec OpenOffice 2.x i Mono 2.x ce zapoceti rusenje tog imperija zvanog Microsoft. I kada bi vise linuxasa (programera) shvatilo koliko je Wine bitan... Branko
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 27.10.2004 16:56:41 Izmjenjeno: 27.10.2004 16:56:41 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Ako ćemo već propovijedati tehnologije (pa ne svodi se cijeli softverski svijet na MS tehnologije!!)... C#, Mono, Sharpdevelop uopće nisu ni po čemu bitno bolji od Java frameworka koji nudi Eclipse/SWT kombinacija. Od Eclipsea 3 trenutno valjda ne postoji bolji IDE, a i Java je još uvijek komercijalno raširenija. Zašto ne razvijati riješenja u jeziku koji je dokazan, za kojeg postoji dobar IDE i dobra free software implementacija (gcj kao dio gcc-a). Čak i Windows CE mobiteli (ili kako se već zove MS sistem sa mobitele) imaju podršku za Java midlete. Wine ima svoje primjene, ali kao baza desktop aplikacija na linuxu je smješna stvar. IMHO Vedran Rodić
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 28.10.2004 2:03:30 Izmjenjeno: 28.10.2004 2:03:30 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Meni to jos moze biti jasno, ali kako to Novell ne razumije, to je malo teze shvatiti... SharpDevelop imao je u prethodnim verzijama i javu, ali je privremeno iskljucena. C# i VB, te kompatibilnost sa VisualStudiom su prioritet. Ono sto je OpenOffice na jednom polju, to je SharpDevelop na drugom. Branko
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 28.10.2004 4:53:53 Izmjenjeno: 28.10.2004 4:53:53 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Wine nije bitan, Portable.Net radi implementaciju System.Windows.Forms bez Wine biblioteke.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 28.10.2004 5:49:52 Izmjenjeno: 28.10.2004 5:49:52 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Slazem se da Wine nije bitan za Mono projekt, ali je jako bitan za rad nekog programa kompajliranog za windowse (u binarnom obliku)... Npr. Internet Explorera Branko
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 28.10.2004 18:33:28 Izmjenjeno: 28.10.2004 18:33:28 |
|
Hrvatska ispala nezrela i neinformirana cini se da je Hrvatska ovim ugovorom pokazala nezrelost i neinformiranost. mozemo za to okriviti i los linux marketing, no dobra stvar u cijeloj prici je da se tranzicija na slobodni i otvoreni software u Hrvatskoj nece sprckati i upropastiti. sad imamo oko desetak +/- firmi koje suportaju linux -- za dvije i pol godine imat cemo ih dvadesetak -- ako ne i vise.
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 29.10.2004 16:54:09 Izmjenjeno: 29.10.2004 16:54:09 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH Pa logican ugovor kao i svi ugovori nase vlade od slovenaca pa do mmf-a. Neko pokupio lovu i to je to. Sta drugo reci nego katastrofa
|
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 06.11.2004 7:18:15 Izmjenjeno: 06.11.2004 7:18:15 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH di je lova? ki će platit viruse, bube, skakavce, zmije i drugu egzoticnu hranu s korejskog jelovnika, chumbi charyu ! ( pozor dobar tek) sindikati ili udruge potrošača mogu kao u Eu tužiti "nekog" (drzavu ili monopolistu) za monopoli ( vid k0omentayr MS is world best dougs) SET com
|
|
|
|
Autor |
Mišljenje |
Anonimni majstor |
Poslano: 28.10.2004 17:10:03 Izmjenjeno: 28.10.2004 17:10:03 |
|
Re: Potpisan ugovor Microsofta i Vlade RH
|
|
|
|
|
|