Prije tri tjedna sam poslao poziv korisnicima OpenOffice.org koji me žele podržati u kompiliranju hrvatske inačice OpenOffice.org.
Rezultat tog poziva je sljedeći:
- u roku dva sata dobio sam jednu narudžbu za Ubuntu inačicu OOo (nisam poslao ponudu)
- u roku od 24 sata dobio sam vrlo pristojno pismo s negativnom reakcijom
- u roku tjedan dana dobio sam ponudu udruga HROpen i HULK kako bi platili dio troškova.
- nakon toga se nisam dobio nikakve konkretne zahtjeve ili ponude.
Nisam realizirao narudžbu, jer nema smisla pružati uslugu (uzimati novce) jednoj jedinoj osobi.
Ponudu HROpen-a i HULK-a nisam realizirao, jer mi je neumjesno od udruga uzimati novce, koji su, prema mojem mišljenju, u biti predviđeni za organiziranje konferencija u kojima se promovira ideja otvorenog koda (opće dobro).
Vaš
Robert Sedak
Autor | Mišljenje |
---|---|
gigolo | Poslano: 04.06.2010 13:40:12 Izmjenjeno: 04.06.2010 13:40:12 |
Linux Master Aktivan od: 29.12.2005 Mjesto: Šibenik Broj postova: 788 |
Re: Rezultat akcije "100Kn (+PDV) za hrvatsku inačic... A šta očekivati u ovoj osiromašenoj i opljačkanoj zemlji? Ljudi nemaju novaca za hranu, a kamoli za financiranje projekata. Obrati se lovašima kulacima. Radnik proleter pazi na svaku lipu. Nije da ne želi, nego nije u mogućnosti donirati. Bar ja nisan.
|
|
Autor | Mišljenje |
---|---|
drazek | Poslano: 05.06.2010 18:51:42 Izmjenjeno: 05.06.2010 18:51:42 |
Upravo došao Aktivan od: 14.02.2010 Mjesto: Broj postova: 6 |
Re: Rezultat akcije "100Kn (+PDV) za hrvatsku inačic... Tri tjedna je premali period za postizanje tvog cilja, pogotovo zato što se radi o sitnoj izmjeni (3.2.0 u 3.2.1). Od mene možeš očekivati narudžbu kad dođe koja veća verzija kod kojih vjerujem da će biti više interesa (npr 3.3, 3.5, 4.0 i sl.), ali sumnjam da ćeš ispočetka sakupiti kritičnu masu da ti bude odmah isplativo.
Ako ćeš htjeti što postići vjerojatno ćeš morat iskompajlirati pokoju verziju baziranu na 10-tak narudžbi da bi se stvar pročula pa tamo negdje oko verzije 3.5 ili 4.0 pod uvjetom da se u HULK-u ne nađe netko tko će raditi za lijepe oči možeš očekivati da postigneš svoj financijski cilj. Ali nekako mi se čini da se s putem koji si (opravdano) odabrao udaljavaš od originalnog projekta HULK-a. Iz tvojih iznesenih argumenata, a pogotovo iz dosadašnjeg rada, se vidi da ne težiš za zaradom već za pokrivanjem troškova i dojma sam kada bi se to riješilo da bi i dalje stvar kvalitetno i s voljom odrađivao. Uglavnom smatram da bi se trebalo pronaći neko drugo rješenje za financiranje troškova od ovog koje si prezentirao. Mislim da bi udruge kao HULK (ili HROpen) trebale imati neki mehanizam za sakupljanje donacija za projekte slične lokalizaciji openoffice-a kojima bi se rješavali upravo ovakvi problemi kakve imaš ti, i da bi u tom slučaju trebao još jednom razmotriti te ponude koje su ti stigle od njih. Ako ništa bar još jednom razgovarati i pokušati riješiti problem "unutar kuće" (lokalizacija openoffice-a je projekt HULK-a, zar ne?). Znači ukratko po mom mišljenju: - plaćanje troškova lokalizacije openoffice-a direktno tvojoj privatnoj firmi mi izgleda kao odvajanje od projekta koji drži HULK i ne vidim neku budućnost u tome. - budućnost za projekt vidim u dogovoru između HULK-a i tebe pod okriljem HULK-a - HULK bi trebao imati mehanizam prikupljanja novaca za pokrivanje troškova projekata koje vodi. Ako nema dovoljno novaca onda se mora naći način da se taj problem riješi (marketing?) i prema tome odrediti dinamiku projekta. - rađe bi platio donaciju HULK-u pa da on rješava stvar s tobom, ali napravit ću kako se dogovorite Nadam se da stvar nisam iskomplicirao i da sam nekako pomogao... LP, Dražen |
|
|
|
Autor | Mišljenje |
---|---|
zspoja | Poslano: 06.06.2010 8:34:39 Izmjenjeno: 06.06.2010 16:56:48 |
Upravo došao Aktivan od: 28.11.2005 Mjesto: Bribir Broj postova: 5 |
Re: Rezultat akcije "100Kn (+PDV) za hrvatsku inačic... Iz dosadašnjih komentara stičem dojam da ne postoji niti interes niti podrška za lokalizaciju OpenOffice-a, a samim tim obezvređivanje dosadašnjeg truda i učinjenog. Žalosno.
Moja osobna iskustva ukazuju na to da je lokalizacija odigrala presudnu ulogu u današnjoj rasprostranjenosti OpenOffice-a u Hrvatskoj. OpenOffice nema značajnu korisničku bazu među nama u struci (vjerojatno ju svi koristimo, ali je nas ukupno malo), već puno šire među "običnim" korisnicima. U struci zasigurno ne trebamo lokalizirane verzije ijednog programa (dapače lokalizirani softver nam "komplicira" život kako navodi mnalis). Mišljenja sam da je OpenOffice za širu zajednicu najznačajniji opensource projekt i nužno je osigurati kontinuiranu i ažurnu lokalizaciju. Slažem se s drazek-om, bolje je rješenje da lokalizacija ostane pod okriljem HULK-a i treba (Roby) realizirati ponudu HROpen-a i HULK-a koji su očito prepoznali i uvažili značaj i dosadašnji rad. Treba utanačiti model budućeg financiranja lokalizacije. Svaka tvrtka u struci koja ostvaruje neke prihode uporabom opensource-a treba "vratiti" zajednici dio prihoda (bilo financijskim sredstvima bilo svojim radom) kako bi osigurali nastavak razvoja opensource projekata. Tvrtka u kojoj radim i ja osobno dosada smo financirali i podržavali opensource projekte, te ćemo to i sada učiniti za nastavak lokalizacije OpenOffice-a. |
|
Autor | Mišljenje |
---|---|
mnalis | Poslano: 19.06.2010 8:48:38 Izmjenjeno: 19.06.2010 8:48:38 |
Linuxaš wanna-be Aktivan od: 01.03.2006 Mjesto: Zagreb Broj postova: 33 |
Re: Rezultat akcije "100Kn (+PDV) za hrvatsku inačic... Evo sumarnih odgovara i komentara...
Roby, zao mi je ako ti shvatio osobno, mislio sam da se dovoljno znamo da to neces shvatiti kao osobni napad (kako mi izgleda da si shvatio). Da, ja sam zaradjivao novce programirajuci slobodan i otvoren kod, kao sto spomijes moju davnu CLUC prezentaciju. I jos sam dosta vise zaradjivao slazuci razna kompletna rjesenja koristeci slobodni i otvoreni kod (barem zadnje desetljece se vecinom tim i bavim). Kao sto rekoh, daleko od toga da bilo kome spocitavam to sto zeli zaraditi na FLOSSu, upravo suprotno, tu se slazem sa RMSom da je to odlicna ideja http://www.gnu.org/philosophy/selling.html A otvoreno trziste ce procijeniti da li se to isplati ili ne. U ovom slucaju, izgleda da je procijenilo da se ne isplati. I u tome je kljuc mojeg komentara. Obzirom si ti u zadnje vrijeme najvise (da ne kazem prakticki jedini) tu volunterski gurao (i svaka cast za to), komentar je isao u smjeru da se vidi u cemu je problem i kako ga se mozda moze rijesiti ili barem smanjiti, a bez da se skupe pare koje se ocito ne mogu skupiti (barem ne na takav nacin). Odnosno, ocito je 24k6 kuna po verziji previse za ovo trziste. Obzirom da je to kako kazes 60ak sati posla, to je neka satnica od 330kn/satu netto. Nekome puno, nekome malo, ne spocitavam nista (kao sto rekoh, jedino pravo mjerilo je trziste, ako trazis previse ili premalo, iskljucivo je tvoja stvar). Ono sto me zanimalo jest da li se tu radi o 60 engineer-hours, ili se radi o 60 sati wall-clock (kako meni osobno izgleda)? Jer ako je vecina tog vremena npr. cekanje da se kompajlira 3 puta, mozda netko drugi moze donirati resurse za to (ja bih recimo mogao za Debian, iako me osobno prijevod OO bas i ne zanima), pa bi tada mozda bilo moguce tebi isplatiti i vecu satnicu i smanjiti kolicinu posla, a da jos uvijek cijena bude dosta niza pa time i izvedljivija. Mislim da bi vecina bili sretniji da ti se isplati recimo 500kn/satu za 8 sati, a da se posao ipak napravi, nego da ti se ne isplati nista za 330kn/satu jer je cifra trzistu prevelika. U svakom slucaju placam cugu u Kasandri na slijedecem CLUCu kad se vidimo :) Zspoja, ne mozes raditi statisticku obradu na osnovu 3-4 uzorka (osim ako cijeli skup hrvatskih OO korisnika nije 5-6 ljudi, a nije nego se mjeri ako je suditi po downloadima u desetinama tisuca). Svi ovi nasi komentari i misljenja su debelo u razini statisticke greske. Drago mi je da tvoja trvtka podrzava FLOSS i misli ga nastaviti podrzavati - no to IMHO nije nesto obavezno sto bi tvrtka morala (iako je nama svakako pozeljno), nego cisto zdrav razum tvrtke da podupire ono od cega zivi. Drazek, slazem se da bi link za donacije trebao biti bolje istaknut. Jesi li napisao HULKu da to napravi? Nista se nece dogoditi samo od sebe, ali da si malo truda uzmes i par puta gnjavis webmastera i to bi se moglo jednostavno srediti. I znam da HULK nije idealna stranica za openoffice, ali ipak se na njoj odvija rasprava. Ukoliko mislis da bi HrOpen (ili netko drugi) trebao takvo sto imati, da li si im poslao mail i pitao ih sto misle o tome? Ako nista drugo bar bi mogli linkati na HULKov sistem za donacije... A ako nisi, zasto mislis da ce to itko drugi napraviti umjesto tebe? I jos nesto sto je Drazek pitao, a odnosi se na sve. Zasto se kompajlira cijeli OO a ne samo language packovi? Ili da prosirim pitanje: Zasto nema HR language packova na offical adresi: http://download.openoffice.org/other.html#tested-lp Da li je to zato sto je prevedeno manje od 80% interfacea ili nesto drugo? Jer kada bi postigli uvijete da se nadjemo na toj stranici, rijesili bi probleme: - vremena/resursa potrebnih za kompajliranje - vecu kolicinu podrzanih platformi automatski - official support i puno veci exposure (vise ljudi ce pogledati na openoffice.org stranicama nego na HULKovim ili sl.) - vrlo vjerojatno i seamless integraciju u vecinu distribucija, da se paket moze instalirati jednostavno sa apt-get install openoffice.org-l10n-hr. Vremena "tar zxvf" su davno prosla, danasnji korisnicni (pogotovo oni na koje je office paket targetiran) zeli do toga doci maksimalno sa dva klika. Po mogucnosti jednim. - samim tim gore navedenim vecu srecu i zadovoljstvo korisnika, vecu rasprostranjenost, veci interes, a samim tim i vise para koje ce ljudi onda donirati. Mislim da bi bilo puno bolje uloziti eventualne novce od donacija da se postigne taj cilj da HR language pack bude listan na official OO stranicama, nego u beskonacno rekompajliranje u domacoj radinosti. I za kraj upit svima, a posebno Robyu: znamo li sto hrvatskom prijevodu fali da bude tamo listan? Ili su tehnicki preduvijeti ispunjeni i treba im samo poslati e-mail ili nesto takvo? |
|
|